Sayfalar

9 Mart 2016 Çarşamba

GORALI  (FINDIKZADE / İSTANBUL)

Kosava'nın Gora bölgesinden gelen Goralı ailesi 1945 yılında Ankara'da ilk dükkanlarını açmışlar.Sonrasında İstanbul'a gelip 1961 yılında Fındıkzade de büfe açarak meşhur Goralı'yı İstanbul'lularla tanıştırmışlar.
Üniversite yıllarımda Fındıkzade de yurtta kaldım.Goralı'nın dükkanı bize çok yakındı ve uğrak noktalarımızdandı.Ancak 26 yıl kadar bu lezzete ara verdikten sonra İstanbul'da Goralı'ya giderek hem anıları tazeledim hemde geçmişte kalan lezzetle tekrar tanıştım.

Goralı ile başladım.Sandviç ekmeğinin içi ve dışı ızgarada ısıtılıyor.İçine Goralı köftesi (içeriği sır gibi saklanıyor) ,fıstıklı salam konuluyor.Bunların üstüne havuç ve patatesten oluşan püre ve en üste turşu konuluyor.
İkinci olarak ciğerli yedim.Çok küçük hazırlanmış Arnavut ciğerinin üzerine aynı malzeme konularak hazırlanıyor.
Her ikisi de damağımda farklı ve güzel lezzetler bıraktı.


  
Çeşit seçenekleri oldukça fazla.Hepside farklı tadlar sunuyor.Bu seçenekler;
Goralı,Ciğerli,Kadınbudu köfteli,Patates köfteli,Sucuklu,Sosisli,Salamlı,Kaşarlı,Yengen,Füme dilli,Special.



ADRES: Kızılelma Cd.   No: 24/B
Fındıkzade / İstanbul
Tel: 0.212.5899067








Hiç yorum yok :

Yorum Gönder