Sayfalar

30 Ocak 2017 Pazartesi

SALDA GÖLÜ'NÜN OLAĞANÜSTÜ RENKLERİNDE YÜRÜYÜŞ

Salda Gölü'nde bu görüntü ilk gördüğüm andan itibaren beni kendine çeker.Mavinin bu tonları Salda Gölü'nde bir başkadır.
Fırsat yakaladıkça Salda Gölü çevresini yürümek ve her mevsim farklı güzelliklere tanık olmak vazgeçilmezlerim arasında.
29.01.2017 Pazar sabah 02.50 de İzmir'den yola çıktım.Aydın-Denizli-Serinhisar-Yeşilova rotası ile 06.20 de Salda Gölü'ne ulaştım.Aracımı Yeşilova Belediyesi halk plajında park ettim bu defa.Hava durumu ile ilgili bilgiyi aldığımdan ve açık yıldızlı geceden dolayı sıcaklık beklediğim gibiydi. -11 derece.Buz dünyasına adımımı attım.Hava karanlık.Yine ılığa yakın bir çay ile araç içinde bir şeyler yiyerek 8.5 saat sürecek yürüyüş için enerji depoladım.
Saat 07.10'da yürüyüşe başladım.Hava hala karanlık.Yaklaşık 1 saat karanlık havada yürüyüş yapacağım.Bu sessiz dünyada beni ilk karşılayan köpek sesleri oldu.Salda dünyasının köpekleri belli ki bu sessizlikte ve bu saatte yürüyen bir yabancıya alışık değiller...
Saat istikameti yönünde ve göl kıyısından yürüyüşüme devam ettim.Orman kampı plajına gelmeden az önce yine Salda'da güneşin doğuşuna tanık oldum.Güneşin doğuşu sırasında gölün,çevredeki karlı dağların ve ormanların aldığı renkler tarifsiz..
İşte Salda'da bu an; günlük yaşamdan,rutinlerden koptuğunuz an oluyor..

Salda kıyılarının kendine özgü beyazlığı ve buz dünyasının beyazlığı birbirine karışmış.Ve yansımalar..
Günün ilk ışıkları ile Orman Plajına ulaştım.Buradaki sürpriz kampın kadrolu köpekleri.Nereden çıkacaklar diye bekliyor ve yürüyüşüme devam ediyorum.
Göle girmek tehlikeli ve yasaktır levhaları.Böyle harika bir gölde bu levhalar neden?
Daha önceki Salda yazılarımda da açıkladığım gibi turkuaz renkte bir 40 metre devam eden sığ alandan sonra, koyu bir çizgi ile derinlik 204 metre oluyor.Bu sınıra ben yaşam sınırı diyorum.Sonrasında eşsiz kobalt mavisinin hakimiyeti başlıyor.İyi yüzme bilmeyenler çok dikkat etmeliler.
Ve beklediğim oluyor.Kampın köpekleri ile ilk temas.
Beni daha önceki yürüyüşlerimden tanıyor olmalılar.Coşkulu bir karşılama sonrası nihayet onları yatıştırıyorum...
Bu bölgeye girdiğinizde size de coşkulu bir karşılama yapacaklardır.Sakin kalmaya çalışın,çok dost canlısılar.
O kadar ki; 33 km lik yürüyüş boyunca bu köpeklerden 3 tanesi bana refakat ettiler.Yalnız değildim.İyi bir ekip olduk..

Kalker adalarına doğru yürüyüşe devam ediyorum.
Tarifsiz plajlar.Yürüdüğüm her an başka güzellikleri önüme getiriyor.

Bu bölgede kıyıdan 200 metre açıkta oluşmuş kalker adacıkları var.Güneşin doğuşu ile başlayan buharlaşma da adaların görüntüsüne güzellik katıyor.
Kalker adalarını gördüğünüz alan çok büyük bir alana yayılan kalker tepeleri ve düzlüklerinden oluşmuş.2014 yılında tam burada kamp yapmıştık..

Kalker adalarını tam karşıdan gören alanı ve beyaz burnu geçtikten sonra,yürüyerek bitiremeyeceğiniz büyük plaj başlar.

Salda Gölü'nü besleyen irili ufaklı dere yatakları buz tutmuş.Buz dünyasının eserleri de farklı şekillerde karşıma çıktı bu yürüyüşte..

Dünyanın en temiz ve en berrak 2. gölü olan Salda Gölü'ne bir defa daha hayran kalıyorum.
Büyük plajı bitirdikten sonra Doğanbaba Köyü plajına kadar olan uzun yürüyüş etabı orman sınırında devam ediyor.
Bu etapta renklere daha fazla tanık olabilmek için biraz daha yukarılara çıkıyor ve devam ediyorum.

Doğanbaba plajına gelmeden önce, karla ve buzla karışık koylardan geçtim.

Doğanbaba plajı..Efe yine yoktu.(Daha önceki yürüyüşlerimde karşılaştığım buradaki lokantanın genç kangalı..)

Doğanbaba köyü plajından sonra Yeşilova Belediyesi Plajına kadar uzun bir yürüyüş mesafesi var.Saat 12.00 civarı.Kış güneşi ile Salda başka güzel yüzlerini gösteriyor.

Arkadaşlar benden önce gittiklerinde her defasında durdular ve beklediler.Tam bir ekip yürüyüşü..

Saat 13.30. Belediye plajının başlangıcından son eteba girdik.

Mola anlarımızdan birinde arkadaşlar ile görüntüler..

Yürüyüşü saat 14.20'de tamamladım.Salda Gölü;dinginliği,sessizliği ve tarifsiz güzellikleri ile enerji yükledi.Işıklar ve renklerle dolu bir yürüyüş oldu.Salda'nın son göründüğü noktada durarak baktım ve Salda'nın başka zamanlarında tekrar burada olmak için kendime söz vererek İzmir'e doğru yola çıktım.