Sayfalar

15 Ağustos 2023 Salı

 '' VAFTİZCİ MUSA '', WAIDHOFEN - YBBS / AVUSTURYA'DAN HATIRALAR BIRAKARAK BU DÜNYA'DAN GEÇTİ GİTTİ ...

'' VAFTİZCİ MUSA '' adıyla 2017 yılı sonlarında tanıştım. Bisiklet ve spor aktiviteleri ile ilgili Youtube'da gezinirken kanalına rastladım. Avusturya'da eski bir demiryolu hattının bisiklet parkuruna çevrilmiş yolunda muhteşem bir doğa içinde bisiklete biniyordu. Doğallığı, samimiyeti ile uzun yıllardır uğraştığı vücut geliştirme sporu ile ilgili de videolarında takipçilerine doğru bilgiler veriyordu.  Ara sıra takip ettim kendisini. İlgi duyduğum Avusturya ve yaşam ile ilgili de ilginç bilgiler ve görüntüler vardı kanalında. Son zamanlarda takip edemedim. Kanalına girdiğimde, uzun zamandır yeni yayın paylaşmadığını da fark ettim. Ve öğrendim ki : 1983 yılında Bakırköy / İstanbul'da başlayan yaşamı, 11.10.2021 tarihinde Covid nedeniyle Waidhofen / Avusturya'da henüz 38 yaşında iken son buluyor. Youtube' daki kanalına verdiği isimle '' Vaftizci Musa '' ancak gerçek ismiyle '' Mehmet Olcay Dağlı '' geldi ve geçti bu dünyadan. Onun yaşam yolculuğundan çok şeyler çıkardım ve öğrendim. Hepimiz gibi sıradan insanların yaşamından bile alınabilecek dersler, tecrübeler vardır. İlginizi çekerse, Vaftizci Musa'yı ya da gerçek adıyla Mehmet Olcay Dağlı'yı tanıyamaya ne dersiniz ?
Aşağı Avusturya'da Ybbs Nehri kıyısında, Linz kentinin 60 km güneydoğusunda bulunan yaklaşık 15.000 nüfuslu bir kent olan '' Waidhofen '' de yaşıyor. Waidhofen de yaşadığını, zaman içinde yayınlarından iz sürerek öğreniyorum. Kendisi '' Dağ başında, ormanların içinde küçük bir kentte yaşıyorum. Ama burayı çok seviyorum '' sözlerini sık sık paylaşıyor.
Waidhofen; doğası, tarihi, kültürü ve insanları ile benimde hayranlığımı kazandı. Mehmet Olcay Dağlı, ilk olarak beni Waidhofen ile tanıştırmış oldu ...
Yüz yüze tanışma imkanı bulamasam da onu Youtube'daki yayını ile ilk tanıdığım ana döneyim... 12 Ağustos 2017 tarihli '' Bisiklet Vlog 1 Tepedeki Şelaleye Çıkamadım '' adlı yayını ile bu açık sözlü, samimi insanı tanımış oldum. Bisiklet rotasında bir köprüde durup bizlere çevreyi ve nehri gösterme çabası içinde iken videosundan bir görüntü ile Vaftizci Musa'nın kendi ifadeleri ile onu tanımaya devam edelim...
Videosuna şu sözleri ile başlıyor ve devam ediyor :
'' Gençler Merhaba,  Bugün yine daha önce sizinle geldiğimiz size anlattığım 107 km'lik bisiklet yolundayız. Hani yapımı 10 Milyon Euro'ya mal olan eski tren yolundan bozma. Ne yazık ki: Resmen belki sıcaktan mıdır ? nedir ? bilmiyorum, bisikletim sanki parça parça parçalanıyor. Gidon oynuyor, oldukça dikkatli olmam gerekiyor kullanırken. Dönüşte şehre uğrayıp sıktıracağım. Rezalet bir şey. Demek ki : Ucuz bisikletle pahalı bisiklet fark ediyormuş.. Bu pek pahalı bir bisiklet değil. Söylemiştim size kaç para vermiştim.. 300 Euro para verdim. Bu paraya  single speed ancak bu kadar oluyormuş demek ki. Bakalım ileri de zaten olmadı gidonu değiştirmeyi ya da para harcamam buna direk bir yarış bisikleti alırım ki : Benim şu anda ilgimi oldukça o yarış bisikletleri çekiyor. Felaket hızlı, benim buralara da  daha uyumlu. Sadece benim kilomu göz önüne aldığınızda 100 kg taşıyabilecek bir şey bulunuyor mu ? onu bilmek lazım. 90 kg'a kadar taşıyanlara baktım. 100 kg gerçek yarış bisikleti bilmiyorum... Şu çift ayna kollu olanlar.. Biliyorsunuz, üçlüleri yarışlara kabul etmiyorlar. Ama bakacağım. Evet başka... Dünde burda bisikletle yol aldım, tabi onun kaydını yapmadım, onun kaydı yok.
Şimdi, yol üzerinde dün devam ederken arada bir yer gördüm. Çıkıyorsunuz aşağı yukarı 15 dk sürüyor yukarıya doğru yürümeniz... Bir şelale olduğundan bahsediyorlar. Bugün oraya gideceğim. Dolayısıyla birlikte gideceğiz. Tabi 15 dk gerçekten dik dağın tepesine çıkıyorsunuz. Nasıl yapacağım onu da bilmiyorum... Süper kondisyonu olan bir adam değilim. Orayı göstereceğim size. Onun dışında  dün biraz daha devam ettiğimde bir köprüyle karşılaşmıştım. O köprüyü de size göstermek istiyorum.
Bir de bu gün hazırlıklıyım, sırt çantam yanımda. İçi ihtiyacım olan her şeyle dolduruldu. Ne bileyim.. yiyecek, içecek. İşte su. O yüzden bugün mümkünse biraz daha fazla yol yapmayı düşünüyorum. Mümkün olduğu kadarda nerelere gittim, değişik bir şeyler görürsem çekip videoma ekleyeceğim ki: Siz de benle birlikte görmüş olursunuz.
Bu arada bu yan tarafımda geçtiğim daha öncede göstermiştim, çam ağacı var diye.. Orası ne biliyor musunuz ?? Eski bir tren istasyonu.. Yani Gar.. Öyle diyorlar değil mi ? Orada trenler duruyordu işte. Tren buradan devam ediyordu. Artık yok. Komple söktüler tren yolunu, bisiklet yolu yaptılar. Buranın ünlü tren yollarından bir tanesiydi bu. 'Deneyim tren yolu' diye geçiyordu. Yan tarafında doğal manzaralar falan var ya.. Dağların tam yamacından geçiyor. Nedendir bilinmez.. eskisi kadar iyi iş yapmıyormuş. Söktüler, bisiklet yolu yaptılar. Yani bisiklet turizmine yönelik.. Şimdi de, bisikletçiler buralarda bu yolları arşınlıyor. Evet kaydı burda durduruyorum. Tekrar başlayacağım... '' diye sözlerine devam etti Mehmet Olcay Dağlı (Vaftizci Musa). Şelaleye yürüyerek çıkmaya çalıştı ama olmadı. Kondisyonunun yetersizliğine ve uygun ayakkabıları olmamasına bağladı. Devam etti. Köprü üzerinde durdu, manzaraları gösterdi. Yaz sıcağında nehre girenleri gördü, soğuk suya girmek iyi olur diye düşündü. Aşağıya nasıl inilir diye düşündü...
   Vaftizci Musa; Bisiklete meraklı olan beni, Alp Dağları arasından geçen 107 km lik harika bir bisiklet yolu ile tanıştırıyordu... (Onu merak ederseniz bu videosuyla başlayın derim. Önyargılı olmadan, onu, şartlarını anlamaya çalışarak...)

Gstadt ve Opponitz arasındaki bu çılgın tren yolu ve geçitleri 15 Temmuz 1898 'de tren ulaşımına açılmış.
Ormanların içinden, ılıman ve vahşi coğrafyaları birbirine bağlayan geniş ovalar, büyüleyici köyler, çiftlikler, geniş tarlalar ve çiçek açan meyve bahçelerinin arasından geçen 107 km uzunluğunda yol.




Dar vadiler, yüksek zirveler ve bir zamanlar buralara hakim olan demir endüstrisinin sayısız kalıntısı ile daha çok engebeli dağlık bir bölge olan demir yolu hattı olan '' Ybbstalbahn '' ın eski demiryolu üzerinde ilerliyor..
Bisiklet yolunun inşaatının maliyeti 10 Milyon Euro'yu bulmuş. Waidhofen'de  Citybahn'ın son noktası olan Gstadt tren istasyonundan bisiklet turuna başlanıyor.

Ybbstal bisiklet yolunda bir bisikletçinin kalbini mutlu edecek her şey düşünülmüş. Güzergahın başında ve ortasında park yerleri oluşturulmuş. Tren istasyonlarını  yiyecek içecek istasyonlarına  ve otobüs duraklarını barınaklara dönüştürmüşler. Yüzlerce yıl önce demiryolu üzerinde ne varsa bozulmadan korunarak günümüze gelmiş...


Burada düzenli çalışan Radtramper otobüsünün tarifeli seferleri, bisiklet tutkunlarını başlangıç noktasına geri götürüyor. Bisiklet yolunun ilk başlangıcı olan  Gstadt eski tren istasyonunda araçlar için otopark oluşturulmuş.
Nehir köprüleri ve tüneller içinden geçen bu yol varış noktasında bisikletçileri; dinlenmek, yüzmek, kayıkla gezmek veya ödüllü göl sahnesinde kültürün ve sanatın tadını çıkarmak için harika yerler sunan, Doğu Alpler'in en güzel dağ göllerinden biri olan '' Lunzer See '' bekliyor...


Mehmet Olcay, gün oldu; '' Köpek nasıl yıkanır ?  Charly'i yıkıyorum ! '' videosu ile banyoda köpek nasıl yıkanırı en ince detaylarına kadar en doğal haliyle anlattı...
Mehmet Olcay Dağlı için Charly, evdeki bir arkadaşı, çoğunlukla yalnız olduğu yaşamındaki en yakın dostu gibi görünüyordu. Alışverişe gittiğinde, ormandaki yürüyüşlerinde, güncel konulara da değindiği evinin etrafındaki yürüyüşlerinde de Charly'i hep gördük...
Gün oldu Amazon'dan yaptığı alışverişleri paylaştı. '' Amazon alışverişim ve Charly'i Türkiye'ye postalıyorum (28 Ağustos 2017) '' videosunda Charly yine baş roldeydi.
Boş Amazon kutusunun içine Charly'i yerleştirip Türkiye'ye postalama esprisi belki de Türkiye'ye duyduğu özlemin ifadesiydi onun için...
Mehmet Olcay; '' Siz sordunuz ben anlatıyorum. Kariyerim 1 (25 Şubat 2018) ve Kariyerim 2 (6 Mart 2018) '' adlı iki ayrı videosunda yaşamı ile ilgili bazı bilgiler de veriyordu. İlk videosunun başlangıcında yine o esprili konuşmalarından birine şöyle başlıyordu : '' Kariyerim... Bakalım Papazlık dışında neler yapıyormuşum ?  Arkadaşlar yeni bir videomdan daha hepinize kocaman kocaman merhaba. Şimdi bu video da kısaca sizlere başlangıcından  işte 17 yaş civarından beri neler yaptığımı... Bugün 35 yaşındayım... ''
Önce, Bakırköy Şekerevler Ortaokulu'ndan, daha sonra Bakırköy Ticaret Meslek Lisesi'nden 2000'lerin başlarında mezun olur. Lise sıralarında annesini kaybediyor. Bu durum onu doğal olarak çok üzmüş ve etkilemiş... Avusturya'da yaşayan babasının yanına geliş, dil okulu ve Avusturya'da üniversiteye başlangıç günlerini anlatarak devam ediyor videoya. Borsaya kayıtlı bir Avusturya firmasında işe başlama daha sonra Marketing Manager (Arama makinaları marketingi, optimizasyonu) pozisyonuyla iş hayatı günleri. Evlenmeyi düşündüğü kişiyle evlenememesi, hayatının sıkıntıya girmesi, yaptığı çeşitli işler... Samimi anlatımı ve itirafları böylece devam ediyor.
   Videolarında Avusturya'da Linz kentine yakın bir kasabada yaşadığını anlatıyordu ancak yer adıyla ilgili pek detay da vermiyordu.  '' Berber maceram / yeni saç modelim ve saç kesimi videom (18 Şubat 2018) '' videosunda verdiği berber konum bilgileri ile Vaftizci Musa'nın yaşadığı yere biraz daha yaklaştım.
Onun anlatımı ile berber videosu şöyle devam ediyor : '' Arkadaşlar hepinize merhaba. Uzun zamandır beni eleştirdiğiniz bir konuya bugün bir çözüm bulacağız. Az çok. O da ne ? Şu saçlarım sakalım, gördüğünüz gibi darmadağın. Bugün birazdan şehre gidip onları yoluna koymak istiyorum... ''
'' Bu yeni taşındığım yere geldiğimden beri burda tıraş oluyorum ben. Avusturya'da oturanlar için yeri de belirteyim, belki daha sonra gelmek denemek isteyenleriniz olur. Oldukça iyi bir berber onu da söyleyeyim size. '' DENİZ FRISEUR '' 
Berberinin Avusturya'nın Amstetten kasabasında olduğunu öğrenmiş oldum... Videosunda berberi Enver'i de tanıtıyor. Kim bilir, belki bir gün Avusturya'ya gittiğimizde Amstetten de berberini ziyaret eder, tıraş olurken Enver ile Mehmet Olcay'ı anar, berberinden kendisini dinleriz...
'' Terasta Avusturya'ya nasıl gittin sorunuzu yanıtlıyorum. (26 Ocak 2018) '' vidosunda bir kış günü kaldığı yüksek apartman bloğunun çatısına çıktı. Bu videosuyla Amstetten kasabasının yakınlarını Google Earth'den araştırmaya başladım. Uzun uğraşılardan sonra yaşadığı bölgeyi ve evini buldum. Mehmet Olcay ipucunu bu videosunda vermiş gibiydi... Çatının bir orasına bir burasına yürüdüğü ve çevreyi tanıtmaya çalıştığı videosuna şöyle devam ediyor:
'' Arkadaşlar hepinize merhaba. Bugün gördüğünüz üzere size video çekeceğim diye böyle biraz tepelere mepelere bir yerlere çıktık. Şöyle bir etrafı göstereyim size. İlginç geleceğini tahmin ediyorum. Hani hep diyorsunuz ya: hep masanın başındasın diye. Alın bakalım bugün de evimin terasına çıktım... ''
 Aşağıda karşı tarafta mezarlık ve hastane. Yakınında Euro Sparl Market. Arkasına Alp dağlarını alarak konuşur. 18 yıl önce Avusturya'ya nasıl geldiğini cesurca anlatır... Bu detaylar ile Waidhofen'i ve evini bulmuş oldum...
Mehmet Olcay; 21 Şubat 2017 tarihli '' Benim gibi garibanlar (fakir de desek olur) için Drone '' adlı videosunda, Büyük drone alma öncesinde 25 Euro'ya aldığı basit ve küçük dronu Charly'nin meraklı bakışları altında kurup uçurmaya çalışıyor. Bir çok deneme yapıyor. Sonucu izleyip görün...
'' Oda turu: Birlikte videolarımı hazırladığım oturma odamı turluyoruz '' (9 Haziran 2017); videosunda bizleri biraz daha özel yaşamının ve evinin içine alır.
'' Buzdolabımda neler var ? Kirli çamaşırlarım ve tavsiyeler (17 Ağustos 2017) '' adlı videosunda bu defa evinin mutfağında buzdolabının kapağını açıyor. Yeme alışkanlıkları hakkında bilgiler veriyor. Buzdolabındaki içki şişelerini gösterip : '' Ben aslında öyle sürekli içki kullanan birisi değilim. 3 ayda bir 6 ayda bir... Belki senede bir defa... Duruma göre değişir. İşte onlarda bunlar... '' sözleri ile duruma açıklık getirme çabasına girer.
Vaftizci Musa, bisikleti yaşamına dahil etme çabasında oldu. Vücut geliştirme sporu ile ilgilenenler için verdiği beslenme ve besin destekleri konulu detaylı videolarla deneyimlerini anlatıp doğru yönlendirmeler yapmaya çalıştı. '' Bisikletçilere uygun besin destekleri DİKKAT !  Video 2 gizli tüyo içerir ! (5 Temmuz 2017) '' konulu yayınına; Bu aralar bisiklete merak sardığını ve sık sık bisiklete bindiğini anlatarak başlar. Bisiklet sporu için uygun besin desteklerini anlatır. Sonlara doğru bisiklet performansını arttıran iki gizli tüyo verir. İlginç... 
'' Hedefler uğruna spordan ve hayattan vazgeçmek doğru mu ? (30 Nisan 2018) '' adlı videosunda ... çok çok şeyler anlattıktan sonra şöyle bitiriyor videosunu:
'' Yani sözün özü videoyu bitirmeden önce sizlere söyleyeceğim şu: Bence iyi düşünün. Belki sizlerde Avusturyalıların stratejisini uygulayıp hayatınızın  sadece % 100'ünden vazgeçmek yerine şöyle bir % 70'inden vazgeçip hem hayatınız hem amaçlarınız hem dersleriniz... Bunları bir arada götürmeye bakarsanız bence daha fazla başarı sağlarsınız. Yani en azından benim görüşüm bu yönde... '' 
2000'li yılların ve 20'li yaşlarının başında İstanbul'dan Avusturya'ya gelişi ile başlayan yaşam mücadelesi ve yıllar içindeki değişimi...


Türkiye ve Avusturya'da geçen yıllarındaki ilginç anılarını '' Real Talk videoları '' ile kanalında anlatıyor. Akıcı ve komik anlatımı ile her biri çok ilgi çekici yayınlar.. Hayatından kesitleri, deneyimleri anlatır olanca doğallığı ile...

Vaftizci Musa ya da gerçek adıyla Mehmet Olcay Dağlı neden ilgimi çekti ? Neden ara sıra da olsa da yayınlarını izledim diye düşünüyorum?
   Kendi kendime sorduğum bu sorunun yanıtı ; Mehmet Olcay'ın kendisini olduğu gibi yansıtması ve anlatmaya çalışması, hepimiz gibi başarılarının yanında zaaflarını ve zayıflıklarını, gelişmeye açık yönlerini paylaşması.. Yani yaşamda gerçek ve gerçekçi kalma çabası olduğunu düşünüyorum. Çaba ve mücadele kelimesini çok kullanıyorum. Çünkü başladığı bir aktiviteyi tam anlamıyla tamamlayamasa da yılmıyor. Güzel tarafından bakıyor ve güzel anlatıyordu. Yaşamının son iki yılında güncel siyaset konularına girdi. Sosyal medya takipçileri ve yorum yapanlar onun bu yola girmesine neden oldular diye düşünüyorum. Vefatından yaklaşık 2 yıl önce yayınlarının konularının ağırlığının değişmesine neden olan '' Ruhi Çenet'in bu videosunu mutlaka izleyin (2 Ekim 2019) !  Z kuşağı - youtube ! '' videosunda yurtdışında yaşayan bir Türk olarak Avusturya'dan bakış ile gençlere deneyimlerini aktarmaya çalışıyordu.
Net ve güzel ifadelerle benim de çoğunluğuna katıldığım ifadelerle Z kuşağına bazı doğru ve gerçekleri anlattı. Bu videosu ile birlikte özellikle Z kuşağı tarafından yapılan yorumlarla, sosyal medyada adeta bir linç kampanyası yaşıyor. Bundan sonraki videolarında Mehmet Olcay bir kısır döngüye giriyor. Cevap vermenin telaşı ile benim seyretmek istemediğim yayınlar yapıyor. Onu seven takipçileri kendisine, onu tekrar sevdikleri videoları ile görmek istediklerini sık sık söylüyorlar. 2019 sonlarında başlayan Covid salgınının Avusturya'da da getirdiği kapanma süreci... Sporu mecburen bırakması, sosyal aktivitelerini kısıtlaması, yalnız yaşamı onu bu türden yayınlar yapmaya sürükledi mutlaka... Kendisi de bu durumu anlatıyor yayınlarında. O günlerde geçirdiği ağır soğuk algınlığı ve akciğerlerinde geçici de olsa yaşadığı sıkıntılar... Covid'e karşı önlem alarak kendisini korumaya alması. Daha bir çok olumsuz durum...
Sakındığı Covid salgını onu yeni taşındığı evinin merdivenlerinde buluyor. Mehmet Olcay'ın ifadesine göre, evinin merdivenlerinde komşusu olan yaşlı bir Avusturyalı'nın (yaşlı Avusturyalı'ya o sırada Covid teşhisi konulmuş..) kısa sohbetleri sırasında yüzüne öksürdüğünü ve kuvvetle muhtemelen bu nedenle Covid olduğunu anlatıyor.
8 Eylül 2021 tarihli '' Covid oldum / Ben size iki gün önce ne dedim ? '' adlı videosu maalesef son videosu oldu. '' Benim geçirdiğim rahatsızlık nedeniyle bağışıklık sistemim zayıf, kendimi korumak için hayattan geri çekildim uzun süredir. İki gündür bazı sıkıntılar haricinde hastalık hafif seyrediyor. Ama ağırlaşırsa benim kurtulmam mucize olur '' diyerek bir anlamda veda ediyor.
Mehmet Olcay'ın bu son videosunun altına olumlu olumsuz neredeyse rekor sayıda yorum yapılmış. Vefat haberi duyulunca da bu duruma sevenlerinin ve sevmeyenlerinin de inanamadıkları görülüyor. Mutlaka komik ve esprili anlatım tarzı ile şaka yapıyordur deniliyor.
Son videosundan 8 gün sonra 16 Eylül 2021 günü İnstagram'dan en son görüntüsünü yayınlamış. Mehmet Olcay, hastanede ve komaya girmiş. Bilinci yerinde iken, hasta yatağındaki görüntüsünün altına yine Vaftizci Musa tarzı son yorumunu yapmış...
'' Yüzümü bulan cevap versin. Think my next station ist virgins (sanıyorum bir sonraki istasyonum cennetteki huriler) ''
Sadık dostu, can yoldaşı Charly'e ne olduğunu belki sizlerde benim gibi merak ediyorsunuzdur.. Yorumlarda erkek kardeşinin, Mehmet Olcay'ın evinden yalnız kalan Charly'i aldıkları ve sahiplendikleri görülüyor.
Bu aşamada sıkı bir araştırma yaptım. Bir şekilde videolarında da beraber göründüğü Avusturya'da çok eski bir yakın arkadaşına ulaştım. Mehmet Olcay ile ilgili bloğum GEZENEREN' de bir yazı yazmak istediğimi bildirdim. Arkadaşı bu durumdan memnun olacağını ifade etti. Mehmet Olcay ile ilgili bazı detay bilgileri benimle paylaştı. İslami usullere göre Müslüman mezarlığına defnedildiğini söyledi. (Mehmet Olcay'ın Avusturya'da defnedildiği Müslüman mezarlığının adı bende kalsın...)
Kimbilir: belki bir gün Avusturya'ya yolumuz düştüğünde Mehmet Olcay'ın kabrini ziyaret ederiz. Yazımda anlattığım ve diğer videolarında anlattığı özel yerleri ziyaret edebilir, güzel parkurlarda bisiklet sürebiliriz... Mehmet Olcay'ın izini ona daha yakın sürebiliriz...


Vaftizci Musa'yı (Mehmet Olcay Dağlı) bu kanalı ile tanıdık ve sevdik. Sol üstte, Charly görüntüsü ile başköşede idi. Son iki yılında bu kanalı ile beraber aşağıda görüntüsünü verdiğim ikinci bir kanalından yayın yaptı. Bizler Mehmet Olcay'ı ilk kanalından en doğal halleriyle izledik ve sevdik. 
Yazının başlangıcı sonuna da çok yakışacak. Elveda, tanışamadığım güzel dost. Allah Rahmet Eylesin..
 '' VAFTİZCİ MUSA '', WAIDHOFEN - YBBS / AVUSTURYA'DAN HATIRALAR BIRAKARAK BU DÜNYA'DAN GEÇTİ GİTTİ ...


  

 





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder