Sayfalar

14 Temmuz 2017 Cuma

EĞİRDİR GÖLÜ'NDE YANSIMALAR İLE TEKNE GEZİSİ   EĞİRDİR/ISPARTA
Eğirdir Gölü; mevsimlere,gökyüzünün görüntüsüne ve günün değişik saatlerinde aldığı renk tonlarına göre literatürde ''yedi renkli göl'' olarak bilinir.
Bu olağanüstü renklere; değişik mevsimlerde bazen zirvelerden bazen de bu büyük gölün değişik bölümlerinden tanık olmak olağanüstüdür.
Bu defa Eğirdir'e gölden bakmak için Yeşilada'ya gittik.Son yıllarda gölde tekne gezileri arttı.Kroisos Otel önlerindeki küçük iskelede göl turu yapan iki tekneyi görünce, renklere ve özellikle yansımalara tanık olmak için harekete geçtik.Genelde gölde, ada çevresinde 20 dk süren bir tur yapılıyor.Ancak biz büyük tur istedik.Fiyat da anlaştık.Ve 1 saat sürecek bu çok güzel ve etkileyici geziye başladık.
Geziye Yeşilada'dan başladık.Eğirdir'in sembollerinden Eğirdir Sivrisi hemen karşımızda.
Yeşilada ve Canada'nın açığından Eğirdir'e doğru devam ediyoruz.

Eğirdir Gölü bugün yansımaların resimlerinin yapılacağı bir tuval gibi..

Sivridağ'ın eteklerinde Dağ Komando Okulu ve Orduevi önümüzde.
Mavi bayraklı Altınkum plajının açıklarında sahili doyasıya seyrediyoruz.

Altınkum Plajı gezimizde ulaşacağımız en uç nokta.Buradan geriye dönüyoruz.Gezinin yarısı ne çabuk bitti..

70 li yıllara kadar Yeşilada ve Canada gölde iki ada imiş.Dönemin hükümetinin aldığı karar ile adalar arası doldurularak yol ile Eğirdir ana karasına bağlanmış.Göl içine uzanan uzun bir yarımada ortaya çıkmış.Gölün bu bölümü ikiye bölündüğünden su akımlarının önünü kesmemek ve teknelerin geçişini sağlamak için bir köprüde yapılmış.Bu köprünün altından geçerek ada yolunun diğer bölümünde ilerliyoruz.

Nereye baksak ayrı güzellikler.

Gölün her zamanki gerçek sahipleri anın tadını çıkararak yüzüyorlar..

Hiç bitmesini istemediğimiz bu görsel şölen yolculuğu bitmek üzere.İskele göründü.1 saat ne kadar çabuk geçiverdi.

''Nis'' teknesinin sahibine bu şahane gezi için teşekkür ediyoruz.Baba ve oğul olarak gezi işi yapıyorlarmış.Tekneleri yeni.Gezi boyunca Eğirdir'i,gölü,geçmişi konuşuyoruz.Yeşilada'ya geldiğinizde (0531.3505524 ve 0542.2699851) telefonları ararsanız size hemen yardımcı olacaklardır.
Karaya adım attık..Yansımalar,renk tonları,olağan üstü güzel bir hava da
Eğirdir'in güzelliklerine farklı bir bakış ile tanık olduk bu defada.
Sizde buralara gelirseniz gezi planlarınız içine bu geziyi mutlaka alın..