İzmir-Aydın yolu üzerinde Selçuk'a 7 km uzaklıkta, Çamlık köyünde kurulu müze 80 bin metrekare alanı kapsıyor.Çamlık Köyü, 1866 yılında inşa edilen Türkiye'nin ilk demiryolu olan İzmir-Aydın demiryolunun en önemli istasyonlarındanmış.1952 yılına kadar hizmet veren demiryolu,teknolojinin gelişmesi,yeni lokomotiflerin devreye girmesiyle yetersiz kalıp terk ediliyor.
Çamlık Lokomotif Müzesine demiryolu ile de gidebilirsiniz.İzmir Basmane istasyonundan 07.45 09.00 11.25 13.30 saatlerinde kalkan Denizli treni ile rahat bir şekilde gidebilirsiniz.Çamlık istasyonunda inip müze gezisinden sonra dönüşü de trenle yapabilirsiniz.Ege manzaraları eşliğinde güzel bir yolculuk oluyor.Yolculuk bir buçuk saat kadar sürüyor.
Müze kart geçerli değil,giriş ücreti 5 TL.Restoranında yemeğinizi yiyip,çayınızı,kahvenizi yudumlayacağınız mekanlarıyla,bütün alanı kaplayan çimleri,çiçekleriyle bir huzur ve nostalji yeri haline getirilmiş.Turist otobüslerininde uğrak yeri.
Türkiye'nin ve Avrupa'nın bu en büyük Buharlı Lokomotif Müzesi'ni dolaşırken eski yıllara dalıp gidiyorsunuz.Ben Buharlı Lokomotifler ile seyahat etme şansına sahip oldum.
Zamanının bu kara devlerini incelemek ve üzerinde fotoğraf çektirmek farklı bir deneyim oluyor.
Lokomotiflerin teknik özellikleri,hangi ülkede ne zaman üretildiği ve hangi hatta çalıştığı ile ilgili tabelalardan bilgi edinebiliyorsunuz.
Müzede; 1887-1952 yılları arası Alman,İngiliz,Fransız,Amerikan,İsveç,Çekoslovakya yapımı 36 adet buharlı lokomotif sergileniyor.Bunların arasında dünyada sadece iki tane bulunan ve odunla çalışan İngiliz yapımı bir lokomotifte yer alıyor.
Atatürk'ün seyahat ettiği tren vagonu ve Hitler'in kullandığı, 1943 yapımı 85 ton ağırlığındaki bir Alman lokomotifi de yer alıyor.Müzede ayrıca motorlu su pompaları,su cenderesi,vinçler,lokomotif parçaları ve tamirinde kullanılan malzemelerle birçok açık ve kapalı yük vagonuyla insan taşımada kullanılan vagonlar yer alıyor.
Bir lokomotifi üzerine alıp 360 derece döndürebilen bir adet dönen köprü müzede dikkatimi çeken ekipmanlardan oldu.Elle döndürülebiliyormuş.(Trenin yönü değiştirilmek istendiğinde bu köprü üzerine çıkarılıyor ve köprü üzerindeki lokomotifle birlikte döndürülerek yön değiştirme mümkün oluyor.)
Müzede bizler için en güzel an, Atatürk'ün vagonunu gördüğümüz an oldu.Bu vagon;1926 yılında Almanya'da Ulu önder Atatürk için teknolojik ve güvenlik olarak üst seviyede üretilmiş.Vagon içerisinde bir adet toplantı salonu,tam donanımlı bir mutfak,özel tasarlanmış bir banyo, ve yatak odaları bulunmakta.
Bu vagon 1937 yılına kadar Atatürk'ün yurt genelindeki bir çok seyahatinde kullanılmış ve 1937 yılıında Ege Manevraları için eski adı Aziziye olan bu istasyona gelmiş,Ege manevralarını buradan yönetmiş,bu trende konaklamış.
Deveci İsyanını daha önce duymuştum.Ancak burada detayını öğrenince de çok şaşırdık.Ülkemiz nereden nereye...
Tamir ve bakım atölyesi de içindeki ilginç ekipmanlarla görülmeye değer.
Ayrıca, Atatürk'ün tren yolculuklarında çekilmiş ve başkaca pek de bilmediğimiz fotoğraflarının yer aldığı çok güzel bir müze daha hazırlanmış.
Giriş kapısı dikkat edilmez ise fark edilmeyebilir.Ancak bu kapının ardında eskinin kara tren ruhunu yaşayabileceğiniz kocaman bir dünya var.Günün birinde sizde buralardan geçerken yoldan çıkın ve bu müzeyi ziyaret edin.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder